10 filmów z absolutnie niezapomnianą muzyką!
1/11
Niektóre filmy po prostu nie mogłyby istnieć bez swojej charakterystycznej ścieżki dźwiękowej. Dlaczego? Bo bez niej straciłyby (co najmniej) połowę swojego klimatu. Nucimy ją w głowie za każdym razem, gdy o nich pomyślimy. Są elementarną częścią ich tożsamości. Oto 10 filmów, których nie jesteśmy w stanie sobie wyobrazić bez ich charakterystycznej i unikalnej muzyki. A jakie są wasze typy? (Universal Pictures)
"Gwiezdne wojny", muzyka: John Williams
2/11
Muzyka Johna Williamsa do "Gwiezdnych wojen" to bezdyskusyjnie najbardziej rozpoznawalna ścieżka dźwiękowa w historii kina. Jeśli zapytamy dowolną osobę na ulicy o zanucenie motywu przewodniego z sagi, niemal każdy zrobi to bez zastanowienia. Nawet ci, którzy filmu nie widzieli. To o czymś świadczy. (Disney)
"Park jurajski", muzyka: John Williams
3/11
Williams skomponował wiele wybitnych ścieżek dźwiękowych i muzykę do "Parku jurajskiego" należy zaliczyć do jednych z jego najbardziej udanych dzieł. Jednym z jego największych talentów jest umiejętność perfekcyjnego oddania atmosfery towarzyszącej poszczególnym scenom, jak choćby zachwytu i zdumienia towarzyszącego pierwszemu kontaktowi z "prawdziwymi" dinozaurami. Któż mógłby zapomnieć swoją pierwszą wizytę w tym niezwykłym parku? (Universal Pictures)
"Batman", muzyka: Danny Elfman
4/11
Wiecie, czego brakuje trylogii o "Mrocznym Rycerzu" Chrisa Nolana? Niezapomnianej muzyki. Każdy superbohater powinien mieć swój unikalny motyw przewodni, który doskonale oddaje atmosferę jego przygód. Elfman stworzył właśnie taką kompozycję dla Mrocznego Rycerza. Już od pierwszych jej taktów czujemy, że mkniemy przez pełne oprychów ciemne zaułki Gotham! (Warner Bros.)
E.T.", muzyka: John Williams
5/11
Kolejna współpraca Spielberga z Williamsem zaowocowała piękną odą do nadziei i zdumienia. Sentymentalna podróż w głąb dziecięcej wyobraźni już na zawsze będzie nam się kojarzyć z bohaterami tego klasyka kina nowej przygody. Jak już pewnie zdążyliście zauważyć, nazwisko Williamsa często pojawiać się będzie na naszej liście. (Universal Pictures)
"Rocky", muzyka: Bill Conti
6/11
Szybko, pomyślcie o muzyce do dowolnego filmu sportowego. Pomyśleliście o "Rockym", prawda? Kultowa sekwencja treningowa najlepszego boksera w dziejach kina z kompozycją Billa Contiego "Gonna Fly Now" sprawia, że chcemy chwycić za bluzę z kapturem, wybiec z domu ze słuchawkami na uszach i wbiec na jakieś schody dosłownie za każdym razem, gdy ją słyszymy! (United Artists)
"Poszukiwacze zaginionej Arki", muzyka: John Williams
7/11
Po tym jak Williams ograniczył swoje pomysły na motyw przewodni do filmu o przygodach Indy'ego do dwóch kompozycji, postanowił obie pokazać Spielbergowi. Reżyser nie mógł się zdecydować, która podoba mu się bardziej, więc poprosił Williamsa, żeby je ze sobą połączył. I tak powstała kultowa muzyka do "Poszukiwaczy zaginionej Arki"! (Paramount Pictures)
"Ojciec chrzestny", muzyka: Nino Rota
8/11
Gdy słyszymy muzykę z "Ojca chrzestnego", na myśl przychodzi nam tylko jedna rzecz - mafia. I to jest największy triumf tej wspaniałej i niezapomnianej ścieżki dźwiękowej. (Paramount Pictures)
"Szczęki", muzyka: John Williams
9/11
Motyw ze "Szczęk" już na zawsze pozostanie muzyką zbliżającego się lub czyhającego za rogiem zagrożenia. Tylko pomyślcie: ile razy, gdy próbowaliście kogoś przestraszyć, słyszeliście w głowie muzykę ze "Szczęk"? No właśnie. (Universal Pictures)
"Powrót do przyszłości", muzyka: Alan Silvestri
10/11
Wielki Scottcie, to chyba musi być film z naszym ulubionym motywem przewodnim w dziejach kina - tak właśnie brzmi podróż w czasie! (Universal Pictures)
"Titanic", muzyka: James Horner
11/11
Może i pierwszą rzeczą, jaka przychodzi wam do głowy na myśl o "Titanicu" jest piosenka Celine Dion "My Heart Will Go On", ale ścieżka dźwiękowa do filmu Jamesa Camerona jest równie niezapomniana. Reżyser zaangażował do napisania muzyki Hornera po usłyszeniu jego pracy do "Bravehearta", ponieważ szukał bardzo emocjonalnej ścieżki dźwiękowej z irlandzkimi motywami. Chciał w niej usłyszeć radość, dramat, akcję, pasję, rozczarowanie i przeznaczenie. Chyba się udało. (20th Century Fox)
1/11
Niektóre filmy po prostu nie mogłyby istnieć bez swojej charakterystycznej ścieżki dźwiękowej. Dlaczego? Bo bez niej straciłyby (co najmniej) połowę swojego klimatu. Nucimy ją w głowie za każdym razem, gdy o nich pomyślimy. Są elementarną częścią ich tożsamości. Oto 10 filmów, których nie jesteśmy w stanie sobie wyobrazić bez ich charakterystycznej i unikalnej muzyki. A jakie są wasze typy? (Universal Pictures)
"Gwiezdne wojny", muzyka: John Williams
2/11
Muzyka Johna Williamsa do "Gwiezdnych wojen" to bezdyskusyjnie najbardziej rozpoznawalna ścieżka dźwiękowa w historii kina. Jeśli zapytamy dowolną osobę na ulicy o zanucenie motywu przewodniego z sagi, niemal każdy zrobi to bez zastanowienia. Nawet ci, którzy filmu nie widzieli. To o czymś świadczy. (Disney)
"Park jurajski", muzyka: John Williams
3/11
Williams skomponował wiele wybitnych ścieżek dźwiękowych i muzykę do "Parku jurajskiego" należy zaliczyć do jednych z jego najbardziej udanych dzieł. Jednym z jego największych talentów jest umiejętność perfekcyjnego oddania atmosfery towarzyszącej poszczególnym scenom, jak choćby zachwytu i zdumienia towarzyszącego pierwszemu kontaktowi z "prawdziwymi" dinozaurami. Któż mógłby zapomnieć swoją pierwszą wizytę w tym niezwykłym parku? (Universal Pictures)
"Batman", muzyka: Danny Elfman
4/11
Wiecie, czego brakuje trylogii o "Mrocznym Rycerzu" Chrisa Nolana? Niezapomnianej muzyki. Każdy superbohater powinien mieć swój unikalny motyw przewodni, który doskonale oddaje atmosferę jego przygód. Elfman stworzył właśnie taką kompozycję dla Mrocznego Rycerza. Już od pierwszych jej taktów czujemy, że mkniemy przez pełne oprychów ciemne zaułki Gotham! (Warner Bros.)
E.T.", muzyka: John Williams
5/11
Kolejna współpraca Spielberga z Williamsem zaowocowała piękną odą do nadziei i zdumienia. Sentymentalna podróż w głąb dziecięcej wyobraźni już na zawsze będzie nam się kojarzyć z bohaterami tego klasyka kina nowej przygody. Jak już pewnie zdążyliście zauważyć, nazwisko Williamsa często pojawiać się będzie na naszej liście. (Universal Pictures)
"Rocky", muzyka: Bill Conti
6/11
Szybko, pomyślcie o muzyce do dowolnego filmu sportowego. Pomyśleliście o "Rockym", prawda? Kultowa sekwencja treningowa najlepszego boksera w dziejach kina z kompozycją Billa Contiego "Gonna Fly Now" sprawia, że chcemy chwycić za bluzę z kapturem, wybiec z domu ze słuchawkami na uszach i wbiec na jakieś schody dosłownie za każdym razem, gdy ją słyszymy! (United Artists)
"Poszukiwacze zaginionej Arki", muzyka: John Williams
7/11
Po tym jak Williams ograniczył swoje pomysły na motyw przewodni do filmu o przygodach Indy'ego do dwóch kompozycji, postanowił obie pokazać Spielbergowi. Reżyser nie mógł się zdecydować, która podoba mu się bardziej, więc poprosił Williamsa, żeby je ze sobą połączył. I tak powstała kultowa muzyka do "Poszukiwaczy zaginionej Arki"! (Paramount Pictures)
"Ojciec chrzestny", muzyka: Nino Rota
8/11
Gdy słyszymy muzykę z "Ojca chrzestnego", na myśl przychodzi nam tylko jedna rzecz - mafia. I to jest największy triumf tej wspaniałej i niezapomnianej ścieżki dźwiękowej. (Paramount Pictures)
"Szczęki", muzyka: John Williams
9/11
Motyw ze "Szczęk" już na zawsze pozostanie muzyką zbliżającego się lub czyhającego za rogiem zagrożenia. Tylko pomyślcie: ile razy, gdy próbowaliście kogoś przestraszyć, słyszeliście w głowie muzykę ze "Szczęk"? No właśnie. (Universal Pictures)
"Powrót do przyszłości", muzyka: Alan Silvestri
10/11
Wielki Scottcie, to chyba musi być film z naszym ulubionym motywem przewodnim w dziejach kina - tak właśnie brzmi podróż w czasie! (Universal Pictures)
"Titanic", muzyka: James Horner
11/11
Może i pierwszą rzeczą, jaka przychodzi wam do głowy na myśl o "Titanicu" jest piosenka Celine Dion "My Heart Will Go On", ale ścieżka dźwiękowa do filmu Jamesa Camerona jest równie niezapomniana. Reżyser zaangażował do napisania muzyki Hornera po usłyszeniu jego pracy do "Bravehearta", ponieważ szukał bardzo emocjonalnej ścieżki dźwiękowej z irlandzkimi motywami. Chciał w niej usłyszeć radość, dramat, akcję, pasję, rozczarowanie i przeznaczenie. Chyba się udało. (20th Century Fox)