Bohaterowie, którzy przeszli największą przemianę
1/16
Na małym ekranie dokonują się największe przemiany. Seriale mają bowiem znacznie więcej czasu, aby pokazać nam transformację bohaterów. Drogę którą przebywają nazywa się "łukiem fabularnym" i dobrze poprowadzony łuk fabularny potrafi być szalenie satysfakcjonujący. Poznajcie uwielbianych bohaterów seriali, których ewolucja zrobiła na nas największe wrażenie! (ABC\ HBO\ AMC)
Walter White - Breaking Bad
2/16
Na przestrzeni kilku sezonów Walter przechodzi przemianę z ofermy w antybohatera, postać tragiczną i antagonistę. Poznajemy go jako tchórzliwego nauczyciela chemii, który dowiaduje się, że ma raka. Wtedy postanawia, że wykorzysta swoją wiedzę o chemii do produkcji narkotyków. To zapoczątkuje jego przemianę w przerażającego “Heisenberga” - nieugiętego i bezwględnego łotra, który zawsze jest tym, który puka. (AMC)
John Nolan - Rekrut
3/16
Nathan Fillion jako John Nolan jest najstarszym rekrutem w policji w Los Angeles. Studiował prawo na uniwerku w Pennsylwanii, ale rzucił studia, kiedy okazało się, że Sarah, jego dziewczyna, jest w ciąży i zajął się budowlanką. W wieku 45 lat Nolan jest już po rozwodzie, a jego syn ma 19 lat, więc John uznaje, że to ostatni dzwonek, aby ruszyć w pogoń za marzeniem, przeprowadzić się na zachód i zostać gliną. I żadne krzywe spojrzenie kolegów mu w tym nie przeszkodzi! (ABC)
Jaime Lannister – Gra o tron
4/16
Brat bliźniak królowej i zabójca króla, którego poprzysiągł bronić. Wraz z rozwojem akcji coraz dokładniej poznajemy jego przeszłość i odkrywamy powody, dla których zabił panującego władcę. Potem traci rękę i zostaje pozbawiony jednej rzeczy, która go definiuje - tytułu najlepszego szermierza w Westeros. Przestaje być aroganckim egoistą i zmienia się w sympatycznego i empatycznego bohatera. (HBO)
Peggy Olson – Mad Men
5/16
Wątki niektórych bohaterów potrafią być naprawdę inspirujące. Taka właśnie jest historia Peggy Olson. Gdy ją poznajemy, Peggy jest nieśmiała i skryta, szybko jednak się uczy i w mig zostaje junior copywriterką, żegnając dawny styl życia. Jej kariera rozkwita, gdy zostaje jedną z założycieli Sterling Cooper Draper Pryce. Jej przemiana w silną, pewną siebie i dumną kobietę robi wrażenie. AMC)
Alison DiLaurentis - Słodkie kłamstewka
6/16
Alison była podłą dziewuchą, nawet po tym jak wróciła zza grobu. W pewnym momencie uznała jednak, że przyszedł czas na zmiany. Gdy znaleziono drugą A, Ali zaprzyjaźniła się z resztą kłamczuch i zrehabilitowała się za grzechy przeszłości. (ABC Family)
Benjamin Linus - Lost: Zagubieni
7/16
Kiedy poznajemy Bena, wydaje się mistrzem manipulacji i gry pozorów. Za pomocą zaledwie kilku dobrze dobranych słów potrafi wywołać prawdziwą burzę. Wkrótce odkrywamy jednak, że nie jest tak wyrahowanym typem jak nam się wydawało, a jego głównym motorem napędowym jest brak pewności siebie. (ABC)
Carol - Żywe trupy
8/16
Wielu bohaterów "Żywych trupów" ewoluuje w trakcie serii - apokalipsa zombie to prawdziwa kuźnia charakterów. Ale chyba żadna przemiana nie robi takiego wrażenia jak przemiana Carol, która z nieśmiałej ofiary przemocy zmienia się w nieustraszoną buszmenkę zdolną poradzić sobie w każdych warunkach. (AMC)
Homer Simpson – Simpsonowie
9/16
W pierwszych sezonach "Simpsonów" Homer był surowym, cholerycznym (i dalekim od ideału) ojcem, któremu zdarzało się powiedzieć lub zrobić coś bardzo głupiego. Z biegiem czasu IQ Homera zaczęło drastycznie spadać aż w końcu głowa rodziny Simpsonów zmieniła się w karykaturę samego siebie. (Fox)
Leslie Knope – Parks and Recreation
10/16
Strajk scenarzystów okazał się prawdziwym błogosławieństwem dla "Parks and Rec". Pozwolił bowiem, aby scenarzyści zdali sobie sprawę z tego, co robią nie tak, zrobili korekcję kursu i zmienili Knop z nieudaczniczki w ambitną pracoholiczkę i niepoprawną optymistkę. Dzięki temu zaczęliśmy współczuć jej wpadek i kibicować jej niesfornej, choć przezabawnej załodze. (NBC)
Ross Geller - Przyjaciele
11/16
Trochę niezdarny, trochę neurotyczny i trochę niueśmiały - za to bardzo wrażliwy i chętny by nad sobą pracować. Dzięki temu ostatniemu z biegiem czasu Ross zaczyna czuć się coraz lepiej we własnej skórze. Potem on i Rachel zostają parą, rozstają się i Rossowi zupełnie odbija. (20th Century Fox)
Kelly Bundy – Świat według Bundych
12/16
Kelly poznajemy jako zbuntowaną nastolatkę. Szybko jednak jej IQ drastycznie spada i zaczyna być przedstawiana jako wyzywająco ubrana, pusta i sypiającą z kim popadnie durna blondynka. Serial próbował uzasadnić jej kurzy móżdżek wypadkiem z dzieciństwa (kiedy Kelly oberwała w głowę), ale jej stroje i stosunek do mężczyzn raczej trudno było uznać za cokolwiek innego niż tani seksizm. (FOX Network)
Sansa Stark - Gra o tron
13/16
Dorastała marząc o księciu, który przyjdzie jej na ratunek, jednak szybko przekonała się, że tylko ona sama może się ocalić. Zapomnijcie o biernej i rozmarzonej dziewczynce z pierwszych odcinków i przywitajcie silną i diabelnie inteligentną Lady Winterfell. (HBO)
Regina - Dawno, dawno temu
14/16
Jej przemiana ze złej królowej, która raczej nie ma co liczyć na szczęśliwe zakończenie w bohaterkę, która odnalazła szczęście w rodzinie była jednym z najlepszych wątków w całym serialu. (ABC)
Charlotte York - Seks w wielkim mieście
15/16
Bardzo nam się podobało, że ostatecznie skończyła z facetem, który był całkowitym przeciwieństwem mężczyzny, którego dotychczas uważała za ideał i w końcu odnalazła szczęście. (HBO)
Mickey Milkovich - Shameless - Niepokorni
16/16
Mickey nosi na swojach barkach ciężar świata. Nie może być kim chce ze względu na swojego okrutnego homofobicznego ojca-pijaka. Więc nieustannie pakuje się kłopoty, bójki i do aresztu. Jest wściekły, markotny i trudny. Z czasem jednak dojrzewa i staje się najbardziej sympatycznym bohaterem w całej obsadzie. (Showtime)
1/16
Na małym ekranie dokonują się największe przemiany. Seriale mają bowiem znacznie więcej czasu, aby pokazać nam transformację bohaterów. Drogę którą przebywają nazywa się "łukiem fabularnym" i dobrze poprowadzony łuk fabularny potrafi być szalenie satysfakcjonujący. Poznajcie uwielbianych bohaterów seriali, których ewolucja zrobiła na nas największe wrażenie! (ABC\ HBO\ AMC)
Walter White - Breaking Bad
2/16
Na przestrzeni kilku sezonów Walter przechodzi przemianę z ofermy w antybohatera, postać tragiczną i antagonistę. Poznajemy go jako tchórzliwego nauczyciela chemii, który dowiaduje się, że ma raka. Wtedy postanawia, że wykorzysta swoją wiedzę o chemii do produkcji narkotyków. To zapoczątkuje jego przemianę w przerażającego “Heisenberga” - nieugiętego i bezwględnego łotra, który zawsze jest tym, który puka. (AMC)
John Nolan - Rekrut
3/16
Nathan Fillion jako John Nolan jest najstarszym rekrutem w policji w Los Angeles. Studiował prawo na uniwerku w Pennsylwanii, ale rzucił studia, kiedy okazało się, że Sarah, jego dziewczyna, jest w ciąży i zajął się budowlanką. W wieku 45 lat Nolan jest już po rozwodzie, a jego syn ma 19 lat, więc John uznaje, że to ostatni dzwonek, aby ruszyć w pogoń za marzeniem, przeprowadzić się na zachód i zostać gliną. I żadne krzywe spojrzenie kolegów mu w tym nie przeszkodzi! (ABC)
Jaime Lannister – Gra o tron
4/16
Brat bliźniak królowej i zabójca króla, którego poprzysiągł bronić. Wraz z rozwojem akcji coraz dokładniej poznajemy jego przeszłość i odkrywamy powody, dla których zabił panującego władcę. Potem traci rękę i zostaje pozbawiony jednej rzeczy, która go definiuje - tytułu najlepszego szermierza w Westeros. Przestaje być aroganckim egoistą i zmienia się w sympatycznego i empatycznego bohatera. (HBO)
Peggy Olson – Mad Men
5/16
Wątki niektórych bohaterów potrafią być naprawdę inspirujące. Taka właśnie jest historia Peggy Olson. Gdy ją poznajemy, Peggy jest nieśmiała i skryta, szybko jednak się uczy i w mig zostaje junior copywriterką, żegnając dawny styl życia. Jej kariera rozkwita, gdy zostaje jedną z założycieli Sterling Cooper Draper Pryce. Jej przemiana w silną, pewną siebie i dumną kobietę robi wrażenie. AMC)
Alison DiLaurentis - Słodkie kłamstewka
6/16
Alison była podłą dziewuchą, nawet po tym jak wróciła zza grobu. W pewnym momencie uznała jednak, że przyszedł czas na zmiany. Gdy znaleziono drugą A, Ali zaprzyjaźniła się z resztą kłamczuch i zrehabilitowała się za grzechy przeszłości. (ABC Family)
Benjamin Linus - Lost: Zagubieni
7/16
Kiedy poznajemy Bena, wydaje się mistrzem manipulacji i gry pozorów. Za pomocą zaledwie kilku dobrze dobranych słów potrafi wywołać prawdziwą burzę. Wkrótce odkrywamy jednak, że nie jest tak wyrahowanym typem jak nam się wydawało, a jego głównym motorem napędowym jest brak pewności siebie. (ABC)
Carol - Żywe trupy
8/16
Wielu bohaterów "Żywych trupów" ewoluuje w trakcie serii - apokalipsa zombie to prawdziwa kuźnia charakterów. Ale chyba żadna przemiana nie robi takiego wrażenia jak przemiana Carol, która z nieśmiałej ofiary przemocy zmienia się w nieustraszoną buszmenkę zdolną poradzić sobie w każdych warunkach. (AMC)
Homer Simpson – Simpsonowie
9/16
W pierwszych sezonach "Simpsonów" Homer był surowym, cholerycznym (i dalekim od ideału) ojcem, któremu zdarzało się powiedzieć lub zrobić coś bardzo głupiego. Z biegiem czasu IQ Homera zaczęło drastycznie spadać aż w końcu głowa rodziny Simpsonów zmieniła się w karykaturę samego siebie. (Fox)
Leslie Knope – Parks and Recreation
10/16
Strajk scenarzystów okazał się prawdziwym błogosławieństwem dla "Parks and Rec". Pozwolił bowiem, aby scenarzyści zdali sobie sprawę z tego, co robią nie tak, zrobili korekcję kursu i zmienili Knop z nieudaczniczki w ambitną pracoholiczkę i niepoprawną optymistkę. Dzięki temu zaczęliśmy współczuć jej wpadek i kibicować jej niesfornej, choć przezabawnej załodze. (NBC)
Ross Geller - Przyjaciele
11/16
Trochę niezdarny, trochę neurotyczny i trochę niueśmiały - za to bardzo wrażliwy i chętny by nad sobą pracować. Dzięki temu ostatniemu z biegiem czasu Ross zaczyna czuć się coraz lepiej we własnej skórze. Potem on i Rachel zostają parą, rozstają się i Rossowi zupełnie odbija. (20th Century Fox)
Kelly Bundy – Świat według Bundych
12/16
Kelly poznajemy jako zbuntowaną nastolatkę. Szybko jednak jej IQ drastycznie spada i zaczyna być przedstawiana jako wyzywająco ubrana, pusta i sypiającą z kim popadnie durna blondynka. Serial próbował uzasadnić jej kurzy móżdżek wypadkiem z dzieciństwa (kiedy Kelly oberwała w głowę), ale jej stroje i stosunek do mężczyzn raczej trudno było uznać za cokolwiek innego niż tani seksizm. (FOX Network)
Sansa Stark - Gra o tron
13/16
Dorastała marząc o księciu, który przyjdzie jej na ratunek, jednak szybko przekonała się, że tylko ona sama może się ocalić. Zapomnijcie o biernej i rozmarzonej dziewczynce z pierwszych odcinków i przywitajcie silną i diabelnie inteligentną Lady Winterfell. (HBO)
Regina - Dawno, dawno temu
14/16
Jej przemiana ze złej królowej, która raczej nie ma co liczyć na szczęśliwe zakończenie w bohaterkę, która odnalazła szczęście w rodzinie była jednym z najlepszych wątków w całym serialu. (ABC)
Charlotte York - Seks w wielkim mieście
15/16
Bardzo nam się podobało, że ostatecznie skończyła z facetem, który był całkowitym przeciwieństwem mężczyzny, którego dotychczas uważała za ideał i w końcu odnalazła szczęście. (HBO)
Mickey Milkovich - Shameless - Niepokorni
16/16
Mickey nosi na swojach barkach ciężar świata. Nie może być kim chce ze względu na swojego okrutnego homofobicznego ojca-pijaka. Więc nieustannie pakuje się kłopoty, bójki i do aresztu. Jest wściekły, markotny i trudny. Z czasem jednak dojrzewa i staje się najbardziej sympatycznym bohaterem w całej obsadzie. (Showtime)