Efekty specjalne w filmach Davida Finchera, których nawet nie zauważyliście
1/16
David Fincher doskonale zna się na opowiadaniu historii obrazem. Nic dziwnego, zaczynał od robienia pięknych teledysków. Choć jego filmy słyną z dopieszczonej strony wizualnej, on sam raczej nie słynie z wielkich widowisk. Właśnie dlatego pewnie was zaskoczy, jak często w swoich filmach korzysta z CGI. I to w scenach, w których wcale byście się go nie spodziewali. Oto efekty specjalne w filmach David Finchera, których nawet nie zauważyliście... (Columbia Pictures)
Zodiak
2/16
David Fincher korzystał z pomocy CGI w niemal każdej scenie z widokiem na San Francisco w "Zodiaku", aby możliwie jak najwierniej odwzorować to jak miasto wyglądało w czasach, w których dzieje się akcja filmu. To oznaczało zrekonstruowanie za pomocą komputera budynków, które w San Francisco od dawna już nie stoją. (Warner Bros. Pictures)
Zodiak
3/16
Na dodatek, Fincher bardzo rzadko korzysta ze sztucznej krwi, woli od niej komputerową juchę. Nie trzeba jej sprzątać i można łatwo nad nią zapanować. Pamiętacie scenę pierwszego zabójstwa Zodiaka? Krew, którą w niej widzicie to w całości dzieło grafików komputerowych. (Warner Bros. Pictures)
Zodiak
4/16
Podobnie jak to ujęcie. Nie nakręcono go ani w nocy, ani w plenerze, tylko w studiu na tle green screena! Resztą zajęli się graficy. (Warner Bros. Pictures)
Dziewczyna z tatuażem
5/16
Każda kropla krwi w tym filmie to również CGI, nawet ta, którą Lisbeth zmywa z twarzy Mikaela w scenie w łazience! To naprawdę imponująca robota. Taka praktyka pozwala Fincherowi na kręcenie niezliczonej ilości dubli bez konieczności martwienia się o stratę czasu na sprzątanie i odświeżanie planu. (Columbia Pictures)
Social Network
6/16
Ta scena z "Social Network" to również dzieło CGI. (Columbia Pictures)
Zaginiona dziewczyna
7/16
Też zstanawialiście się, jakim cudem żelki rzucane w Bena Afflecka przez Tylera Perry odbijają się od jego twarzy w tak idealnie fotogeniczny sposób? Dlatego że powstały na komputerze! (20th Century Fox)
Zaginiona dziewczyna
8/16
Podobnie jak uderzenie granej przez Rosamund Pike Amy na polu do mini golfa. (20th Century Fox)
Dziewczyna z tatuażem
9/16
Mała przerwa, którą widzicie na grzywcę Lisbeth to robota komputera! Wszystko po to, żeby zachować ciągłość pomiędzy ujęciami. (Columbia Pictures)
Dziewczyna z tatuażem
10/16
Podczas pościgu pod koniec filmu, spece od efektów specjalnych nałożyli twarz Rooney Mary na twrz kaskadera, który zastąpił ją na motorze. Eksplozja w jej finale to również robota grafików. (Columbia Pictures)
Dziewczyna z tatuażem
11/16
To ujęcie to również robota grafików. (Columbia Pictures)
Dziewczyna z tatuażem
12/16
Tablice z dowodami i notatkami Mikaela to też CGI! Też byliśmy zaskoczeni. To po to, żeby twórcy mogli na bieżąco kontrolować (i retuszować) to co się na nich znajduje i nie dopuścić do żadnych błędów czy nieścisłości. W filmie o śledztwie wszystko się musi zgadzać. (Columbia Pictures)
Social Network
13/16
Bracia Winklewoss. Zgadza się, w filmie nie oglądamy bliźniaków, tylko Armie Hammera i jego sobowtóra z nałożoną za pomocą komputera twarzą aktora. (Columbia Pictures)
Zodiak
14/16
Scena, w której śledzimy taksówkę w "Zodiaku" to również dzieło CGI. (Warner Bros. Pictures)
Zaginiona dziewczyna
15/16
Jak już zdążyliśmy ustalić Fincher kocha korzystać z CGI, aby zmieniać (a nawet tworzyć) tła. W Gore Girl robił to nieustannie. Widzicie to tę zieleń poza domem Afflecka? Na planie widok z jego domu był zupełnie inny - dodano ją na komputerze. (20th Century Fox)
Podziemny krąg
16/16
Scena łóżkowa z udziałem Edwarda Nortona i Helena Bonham Carter to również głównie CGI! Zaskoczeni? (20th Century Fox)
1/16
David Fincher doskonale zna się na opowiadaniu historii obrazem. Nic dziwnego, zaczynał od robienia pięknych teledysków. Choć jego filmy słyną z dopieszczonej strony wizualnej, on sam raczej nie słynie z wielkich widowisk. Właśnie dlatego pewnie was zaskoczy, jak często w swoich filmach korzysta z CGI. I to w scenach, w których wcale byście się go nie spodziewali. Oto efekty specjalne w filmach David Finchera, których nawet nie zauważyliście... (Columbia Pictures)
Zodiak
2/16
David Fincher korzystał z pomocy CGI w niemal każdej scenie z widokiem na San Francisco w "Zodiaku", aby możliwie jak najwierniej odwzorować to jak miasto wyglądało w czasach, w których dzieje się akcja filmu. To oznaczało zrekonstruowanie za pomocą komputera budynków, które w San Francisco od dawna już nie stoją. (Warner Bros. Pictures)
Zodiak
3/16
Na dodatek, Fincher bardzo rzadko korzysta ze sztucznej krwi, woli od niej komputerową juchę. Nie trzeba jej sprzątać i można łatwo nad nią zapanować. Pamiętacie scenę pierwszego zabójstwa Zodiaka? Krew, którą w niej widzicie to w całości dzieło grafików komputerowych. (Warner Bros. Pictures)
Zodiak
4/16
Podobnie jak to ujęcie. Nie nakręcono go ani w nocy, ani w plenerze, tylko w studiu na tle green screena! Resztą zajęli się graficy. (Warner Bros. Pictures)
Dziewczyna z tatuażem
5/16
Każda kropla krwi w tym filmie to również CGI, nawet ta, którą Lisbeth zmywa z twarzy Mikaela w scenie w łazience! To naprawdę imponująca robota. Taka praktyka pozwala Fincherowi na kręcenie niezliczonej ilości dubli bez konieczności martwienia się o stratę czasu na sprzątanie i odświeżanie planu. (Columbia Pictures)
Social Network
6/16
Ta scena z "Social Network" to również dzieło CGI. (Columbia Pictures)
Zaginiona dziewczyna
7/16
Też zstanawialiście się, jakim cudem żelki rzucane w Bena Afflecka przez Tylera Perry odbijają się od jego twarzy w tak idealnie fotogeniczny sposób? Dlatego że powstały na komputerze! (20th Century Fox)
Zaginiona dziewczyna
8/16
Podobnie jak uderzenie granej przez Rosamund Pike Amy na polu do mini golfa. (20th Century Fox)
Dziewczyna z tatuażem
9/16
Mała przerwa, którą widzicie na grzywcę Lisbeth to robota komputera! Wszystko po to, żeby zachować ciągłość pomiędzy ujęciami. (Columbia Pictures)
Dziewczyna z tatuażem
10/16
Podczas pościgu pod koniec filmu, spece od efektów specjalnych nałożyli twarz Rooney Mary na twrz kaskadera, który zastąpił ją na motorze. Eksplozja w jej finale to również robota grafików. (Columbia Pictures)
Dziewczyna z tatuażem
11/16
To ujęcie to również robota grafików. (Columbia Pictures)
Dziewczyna z tatuażem
12/16
Tablice z dowodami i notatkami Mikaela to też CGI! Też byliśmy zaskoczeni. To po to, żeby twórcy mogli na bieżąco kontrolować (i retuszować) to co się na nich znajduje i nie dopuścić do żadnych błędów czy nieścisłości. W filmie o śledztwie wszystko się musi zgadzać. (Columbia Pictures)
Social Network
13/16
Bracia Winklewoss. Zgadza się, w filmie nie oglądamy bliźniaków, tylko Armie Hammera i jego sobowtóra z nałożoną za pomocą komputera twarzą aktora. (Columbia Pictures)
Zodiak
14/16
Scena, w której śledzimy taksówkę w "Zodiaku" to również dzieło CGI. (Warner Bros. Pictures)
Zaginiona dziewczyna
15/16
Jak już zdążyliśmy ustalić Fincher kocha korzystać z CGI, aby zmieniać (a nawet tworzyć) tła. W Gore Girl robił to nieustannie. Widzicie to tę zieleń poza domem Afflecka? Na planie widok z jego domu był zupełnie inny - dodano ją na komputerze. (20th Century Fox)
Podziemny krąg
16/16
Scena łóżkowa z udziałem Edwarda Nortona i Helena Bonham Carter to również głównie CGI! Zaskoczeni? (20th Century Fox)