Najbardziej niezapomniane czarne charaktery w historii kina!
1/27
Świetni bohaterowie potrzebują świetnych przeciwników. Nie potrzeba jednak bohaterów, aby stworzyć znakomity czarny charakter - zło przyjmuje najróżniejsze formy, czasami skrywa się nawet pod płaszczykiem dobroci. Kino również potrzebuje łotrów - dla równowagi, wzbudzenia w widzu poczucia czyhającego zagrożenia czy, po prostu, rozrywki. Które filmy mogą pochwalić najbardziej niezapomnianymi schwarz charakterami? Sprawdźmy. Założymy się kilka pozycji na liście nieźle was zaskoczy... (Disney)
Skaza, Król lew
2/27
Wiesz dobrze, co zrobiłeś Skaza, zmusiłeś nas wszystkich do płaczu potworze! (Disney)
Sid, Toy Story
3/27
Ten dzieciak to koszmar. To nie przypadek, że dywan na korytarzu wiodącym do sali tortur\pokoju Sida nawiązuje do wzoru z dywanu w hotelu Overlook z "Lśnienia". (Disney)
Thanos, Avengers
4/27
Czekaliśmy i czekaliśmy, a nasze oczekiwania rosły i rosły. I wtedy Marvel dostarczył nam jednego z najciekawszych i najbardziej intrygujących (no i zaskakująco idealistycznych) czarnych charakterów w historii całego filmowego uniwersum. (Disney)
Joker, Mroczny rycerz
5/27
To co czyni go naprawdę przerażającym jest fakt, że potrafi sprowadzić na złą drogę niemal każdego, nawet tych najbardziej praworządnych... (Warner Bros. Pictures)
Ivan Drago, Rocky IV
6/27
Ta maszyna do zabijania i eksolimpijczyk został właściwie stworzony (w laboratoryjnych warunkach) tylko po to, żeby przerobić naszego ukochanego filmowego boksera na miazgę. (MGM/UA Entertainment Company)
Voldemort, seria "Harry Potter"
7/27
Jeśli mówi się o kimś "ten-którego-imienia-nie-wolno-wymawiać" albo "Czarny Pan", wiecie, że z tym gościem nie ma żartów. (Warner Bros. Pictures)
Kurtz, Czas apokalipsy
8/27
Kurtz zobaczył prawdziwą "zgrozę (, zgrozę)" wojny i stał się jednym z najbardziej "naznaczonych" i tajemniczych czarnych charakterów w historii kina. Najbardziej przerażający nie jest nawet on sam we własnej osobie, ale krążące wokół niego legendy, czyli to, czego nie dane nam było nawet w filmie zobaczyć. (United Artists)
T-1000, Terminator 2: Dzień sądu
9/27
Zmiennokształtny Terminator, którego jedynym celem jest (eks)terminacja twojej osoby, to idealny powód do wiania gdzie pieprz rośnie. Problem w tym, że gdzie byś nie uciekł, on i tak będzie tuż za tobą. Nie śpi, nie je, nie pije, tylko poluje. Aż do skutku... (TriStar Pictures)
Norman Bates, Psychoza
10/27
... a właściwie jego nadopiekuńcza mamusia... (Universal Pictures)
Hannibal Lecter, Milczenie owiec
11/27
Czarujący, kochający sztukę i europejksą kulturę dżentelman z wielkim apetytem na... ludzkie mięso. (Orion Pictures)
Darth Vader, Star Wars
12/27
O Vaderze nie da się powiedzieć niczego, co nie zostało już powiedziane. Żadna lista legendarnych filmowych czarnych charakterów nie byłaby kompletna bez niego. (Disney)
Nurse Ratched, Lot nad kukułczym gniazdem
13/27
Większość pracowników szpitali psychiatrycznych pomaga swoim pacjentom, ale nie siostra Ratchet. Ta faszystowska pielęgniarka trzyma ich na krótkiej smyczy i traktuje jak swoich więźniów, wmawiając im, że normalne życie poza granicami placówki nie jest dla nich. Wcale nie zależy jej na tym, żeby poczuli się normalni. Ta siostra chyba sama powinna się leczyć! (United Artists)
Hans Landa, Bękarty wojny
14/27
Raczej rzadkością jest pokazywanie łotra od absolutnie najgroszej strony już w piewszych minutach filmu. Tymczasem Quentin zrobił właśnie to pokazując z jak okrutnym, bezdusznym i wyrachowanym osobnikiem mamy do czynienia. Scena, w której Landa "przekonuje" pewnego Francuza, aby wydał ukrywających się pod podłogą Żydów to nie tylko doskonały portret Landy jako potwora, ale również mistrzowskie ustawienie sceny pod nieuchronną zemstę na fundatorach traumy naszej bohaterki. (Universal Pictures)
Khan, Star Trek II: Gniew Khana
15/27
Beztroska aura wokół Khana okazała się właśnie tym powiewem świeżości, którego potrzebowała kosmiczna opera Gene'a Roddenberry'a! (Paramount Pictures)
Urszula, Mała syrenka
16/27
Zabawna i przerażająca, Urszula naprawdę wyróżnia się na tle reszty łotrzyc Disneya. Ciekawostka: wiedzieliście, że jej wygląd inspirowany był słynną drag queen o pseudonimie Divine? (Disney)
Sensei Cobra Kai, Karate Kid
17/27
Litość i honor nie są pojęciami, które znajdziecie w słowniku tego okropnego typka. Dla niego liczy się jedynie wygrana i gotów jest dla niej posunąć się do niejednej nieczystej zagrywki. (Columbia Pictures)
Diabolina, Śpiąca królewna
18/27
Jej kapitalny, niezapomniany wygląd i umiejętność przemiany w przerażające bestie dla nas czyni ją najlepszym kobiecym czarnym charakterem w historii studia. (Disney)
John Doe, Siedem
19/27
Dowód na to, że nie ma nic bardziej przerażającego niż psychopatyczny "strażnik moralności" wykonujący "misję od Boga"... (New Line Cinema)
Max Cady, Przylądek strachu
20/27
Jeśli zapakujesz psychopatę za kratki, możesz być pewien, że poświęci cały swój czas (którego będzie miał pod dostatkiem) na planowanie naprawdę srogiej zemsty. (Universal Pictures)
Hans Gruber, Szklana pułapka
21/27
“Policzę do trzech. Czterech już nie będzie.” (20th Century Fox)
Gollum, trylogia "Władca pierścieni"
22/27
Choć to bez wątpienia jeden z najbardziej rozpoznawalnych czarnych charakterów w trylogii, chciwy, obmierzły i fałszywy, Gollum tak naprawdę jest postacią tragiczną, w pełni zależną od niszczycielskiej mocy pierścienia. Jest nie tyle jego miłośnikiem, co więźniem. I to czyni go dla nas zancznie ciekawszym łotrem od dość konwencjonalnego Saurona. (New Line Cinema)
Lex Luthor, Superman: Powrót
23/27
Obrzydliwie bogaty geniusz owładnięty obsesją zgładzenia Supermana - to brzmi jak definicja superłotra! (Warner Bros. Pictures)
Anton Chigurh, To nie jest kraj dla starych ludzi
24/27
Aparycją przypominający twór Dr. Frankensteina Anton jest jak Terminator, pozbawione uczuć uosobienie zła, które o życiu tych, którzy staną mu na drodze decyduje rzutem monetą. Nieszczęśników skazanych przez nią na śmierć zabija narzędziem do zabijania bydła. Bo ludzie nie są dla niego niczym więcej jak bydłem. (Miramax Films)
Gordon Gekko, Wall Street
25/27
Chciwość jest dobra? Jeśli masz być dupkiem, dlaczego miałbyś nie przekonywać ludzi do tego, że bycie nim jest ok? (20th Century Fox)
Freddy Krueger, Koszmar z ulicy Wiązów
26/27
Jeśli spotkacie tego gościa we śnie, możecie być pewni, że jesteście już tylko krok od wiecznego spoczynku... (New Line Cinema)
Radość, W głowie się nie mieści
27/27
Oto ktoś, kogo pewnie się tutaj nie spodziewaliście. Mimo że Radość nie jest zła, jej uparte i desperackie próby chronienia Riley przed "złymi emocjami" tak naprawdę wyrządza jej krzywdę i hamuje jej emocjonalny rozwój. Właśnie to czyni ją głownym "czarnym charakterem" filmu. Bardzo sprytnie Pixar, bardzo sprytnie. (Disney)
1/27
Świetni bohaterowie potrzebują świetnych przeciwników. Nie potrzeba jednak bohaterów, aby stworzyć znakomity czarny charakter - zło przyjmuje najróżniejsze formy, czasami skrywa się nawet pod płaszczykiem dobroci. Kino również potrzebuje łotrów - dla równowagi, wzbudzenia w widzu poczucia czyhającego zagrożenia czy, po prostu, rozrywki. Które filmy mogą pochwalić najbardziej niezapomnianymi schwarz charakterami? Sprawdźmy. Założymy się kilka pozycji na liście nieźle was zaskoczy... (Disney)
Skaza, Król lew
2/27
Wiesz dobrze, co zrobiłeś Skaza, zmusiłeś nas wszystkich do płaczu potworze! (Disney)
Sid, Toy Story
3/27
Ten dzieciak to koszmar. To nie przypadek, że dywan na korytarzu wiodącym do sali tortur\pokoju Sida nawiązuje do wzoru z dywanu w hotelu Overlook z "Lśnienia". (Disney)
Thanos, Avengers
4/27
Czekaliśmy i czekaliśmy, a nasze oczekiwania rosły i rosły. I wtedy Marvel dostarczył nam jednego z najciekawszych i najbardziej intrygujących (no i zaskakująco idealistycznych) czarnych charakterów w historii całego filmowego uniwersum. (Disney)
Joker, Mroczny rycerz
5/27
To co czyni go naprawdę przerażającym jest fakt, że potrafi sprowadzić na złą drogę niemal każdego, nawet tych najbardziej praworządnych... (Warner Bros. Pictures)
Ivan Drago, Rocky IV
6/27
Ta maszyna do zabijania i eksolimpijczyk został właściwie stworzony (w laboratoryjnych warunkach) tylko po to, żeby przerobić naszego ukochanego filmowego boksera na miazgę. (MGM/UA Entertainment Company)
Voldemort, seria "Harry Potter"
7/27
Jeśli mówi się o kimś "ten-którego-imienia-nie-wolno-wymawiać" albo "Czarny Pan", wiecie, że z tym gościem nie ma żartów. (Warner Bros. Pictures)
Kurtz, Czas apokalipsy
8/27
Kurtz zobaczył prawdziwą "zgrozę (, zgrozę)" wojny i stał się jednym z najbardziej "naznaczonych" i tajemniczych czarnych charakterów w historii kina. Najbardziej przerażający nie jest nawet on sam we własnej osobie, ale krążące wokół niego legendy, czyli to, czego nie dane nam było nawet w filmie zobaczyć. (United Artists)
T-1000, Terminator 2: Dzień sądu
9/27
Zmiennokształtny Terminator, którego jedynym celem jest (eks)terminacja twojej osoby, to idealny powód do wiania gdzie pieprz rośnie. Problem w tym, że gdzie byś nie uciekł, on i tak będzie tuż za tobą. Nie śpi, nie je, nie pije, tylko poluje. Aż do skutku... (TriStar Pictures)
Norman Bates, Psychoza
10/27
... a właściwie jego nadopiekuńcza mamusia... (Universal Pictures)
Hannibal Lecter, Milczenie owiec
11/27
Czarujący, kochający sztukę i europejksą kulturę dżentelman z wielkim apetytem na... ludzkie mięso. (Orion Pictures)
Darth Vader, Star Wars
12/27
O Vaderze nie da się powiedzieć niczego, co nie zostało już powiedziane. Żadna lista legendarnych filmowych czarnych charakterów nie byłaby kompletna bez niego. (Disney)
Nurse Ratched, Lot nad kukułczym gniazdem
13/27
Większość pracowników szpitali psychiatrycznych pomaga swoim pacjentom, ale nie siostra Ratchet. Ta faszystowska pielęgniarka trzyma ich na krótkiej smyczy i traktuje jak swoich więźniów, wmawiając im, że normalne życie poza granicami placówki nie jest dla nich. Wcale nie zależy jej na tym, żeby poczuli się normalni. Ta siostra chyba sama powinna się leczyć! (United Artists)
Hans Landa, Bękarty wojny
14/27
Raczej rzadkością jest pokazywanie łotra od absolutnie najgroszej strony już w piewszych minutach filmu. Tymczasem Quentin zrobił właśnie to pokazując z jak okrutnym, bezdusznym i wyrachowanym osobnikiem mamy do czynienia. Scena, w której Landa "przekonuje" pewnego Francuza, aby wydał ukrywających się pod podłogą Żydów to nie tylko doskonały portret Landy jako potwora, ale również mistrzowskie ustawienie sceny pod nieuchronną zemstę na fundatorach traumy naszej bohaterki. (Universal Pictures)
Khan, Star Trek II: Gniew Khana
15/27
Beztroska aura wokół Khana okazała się właśnie tym powiewem świeżości, którego potrzebowała kosmiczna opera Gene'a Roddenberry'a! (Paramount Pictures)
Urszula, Mała syrenka
16/27
Zabawna i przerażająca, Urszula naprawdę wyróżnia się na tle reszty łotrzyc Disneya. Ciekawostka: wiedzieliście, że jej wygląd inspirowany był słynną drag queen o pseudonimie Divine? (Disney)
Sensei Cobra Kai, Karate Kid
17/27
Litość i honor nie są pojęciami, które znajdziecie w słowniku tego okropnego typka. Dla niego liczy się jedynie wygrana i gotów jest dla niej posunąć się do niejednej nieczystej zagrywki. (Columbia Pictures)
Diabolina, Śpiąca królewna
18/27
Jej kapitalny, niezapomniany wygląd i umiejętność przemiany w przerażające bestie dla nas czyni ją najlepszym kobiecym czarnym charakterem w historii studia. (Disney)
John Doe, Siedem
19/27
Dowód na to, że nie ma nic bardziej przerażającego niż psychopatyczny "strażnik moralności" wykonujący "misję od Boga"... (New Line Cinema)
Max Cady, Przylądek strachu
20/27
Jeśli zapakujesz psychopatę za kratki, możesz być pewien, że poświęci cały swój czas (którego będzie miał pod dostatkiem) na planowanie naprawdę srogiej zemsty. (Universal Pictures)
Hans Gruber, Szklana pułapka
21/27
“Policzę do trzech. Czterech już nie będzie.” (20th Century Fox)
Gollum, trylogia "Władca pierścieni"
22/27
Choć to bez wątpienia jeden z najbardziej rozpoznawalnych czarnych charakterów w trylogii, chciwy, obmierzły i fałszywy, Gollum tak naprawdę jest postacią tragiczną, w pełni zależną od niszczycielskiej mocy pierścienia. Jest nie tyle jego miłośnikiem, co więźniem. I to czyni go dla nas zancznie ciekawszym łotrem od dość konwencjonalnego Saurona. (New Line Cinema)
Lex Luthor, Superman: Powrót
23/27
Obrzydliwie bogaty geniusz owładnięty obsesją zgładzenia Supermana - to brzmi jak definicja superłotra! (Warner Bros. Pictures)
Anton Chigurh, To nie jest kraj dla starych ludzi
24/27
Aparycją przypominający twór Dr. Frankensteina Anton jest jak Terminator, pozbawione uczuć uosobienie zła, które o życiu tych, którzy staną mu na drodze decyduje rzutem monetą. Nieszczęśników skazanych przez nią na śmierć zabija narzędziem do zabijania bydła. Bo ludzie nie są dla niego niczym więcej jak bydłem. (Miramax Films)
Gordon Gekko, Wall Street
25/27
Chciwość jest dobra? Jeśli masz być dupkiem, dlaczego miałbyś nie przekonywać ludzi do tego, że bycie nim jest ok? (20th Century Fox)
Freddy Krueger, Koszmar z ulicy Wiązów
26/27
Jeśli spotkacie tego gościa we śnie, możecie być pewni, że jesteście już tylko krok od wiecznego spoczynku... (New Line Cinema)
Radość, W głowie się nie mieści
27/27
Oto ktoś, kogo pewnie się tutaj nie spodziewaliście. Mimo że Radość nie jest zła, jej uparte i desperackie próby chronienia Riley przed "złymi emocjami" tak naprawdę wyrządza jej krzywdę i hamuje jej emocjonalny rozwój. Właśnie to czyni ją głownym "czarnym charakterem" filmu. Bardzo sprytnie Pixar, bardzo sprytnie. (Disney)